Hogyan válhatunk profivá az e-sportban?

Az elektronikus sport az ezredforduló óta világjelenséggé nőtte ki magát a fiatal rajongók körében. Mára természetesen kitermelte a maga sztárjait is: ilyen például a 22 éves német Elias Nerlich, akit több mint félmillióan követnek az interneten. Természetes, hogy itt kezdődött a karrierje is.
Hogyan válhatunk profivá az e-sportban?

Elias munkaeszköze egy új nevezett Gamepad, körülbelül egy tucat gombbal és két kis karral - ezzel irányítja focistáit a képernyőn. Nerlich már főállásban az e-sporttal, azon belül is a Fifa népszerű focis videójátékával foglalkozik, ami az érettségi után vált hobbiból a hivatásává. “Ez volt életem legjobb döntése” - nyilatkozta.

A videójáték-iparág eközben virágzik: csak Németországban több mint hatmillió eurós profitot termelt a 2019-es év során. Játékosok milliói töltik az idejüket a világsikerű Fifa futballszimulátor előtt, akár egyedül, akár virtuális formában a barátaikkal. Idén az évente megrendezett Gamescom tömegrendezvényén mutatkozott be a “Fifa 21”, amit októberben terveznek piacra dobni.

A fiatalok közül sokan ábrándoznak arról, hogy Nerlich-hez hasonlóan egy nap e-sportsztár válhat belőlük - a szülők erre természetesen csak a szemüket forgatják. Pedig aggodalomra nincs okuk: ez az álom a legritkább esetben teljesedik be. Ha valaki a Fifa professzionális játékosaként szeretne pénzt keresni, annak a 22 profi csapat valamelyikében kell helyet szereznie, amelyek a virtuális Bundesligában mérkőznek egymással. A döntő általában egy óriási csarnokban, személyesen szurkoló közönség előtt zajlik.

A profik kiképzése valójában három lábon áll: a konzolos tréning mellett nagy hangsúlyt fektetnek a táplálkozásra és a fitneszre is, így edzőtermek és dietetikusok is a rendelkezésükre állnak. A sztereotípia szerint a számítógépes játékosok pizzát zabálnak és kólát vedelnek, ám a valóság nem is állhatna ettől távolabb: a játékhoz nélkülözhetetlen szem- és kézkoordinációt csak a legsportosabbak tudják kivitelezni.

A virtuális focipályán milliszekundumok alatt változó helyzetekhez kell alkalmazkodni. “Fejben mindig egy lépéssel előrébb kell járnod. Minden meccs óriási pszichés stressznek teszi ki az embert” - árulta el a fiatal e-sportcsillag, ak az ilyen alkalmakkor akár nyolc órát is tölt a gép előtt. Nem csoda, hogy a játékosok átlagéletkora igen fiatal: jellemzően 17 és 25 éves koruk közt képesek csúcsteljesítményt nyújtani.

Kapcsolódó cikkek

Boldogabbak a gamerek?

Boldogabbak a gamerek?

A világon több, mint 3,7 milliárd ember gamer, azaz rendszeresen lóg a számítógépes, konzolos vagy okostelefonos játékokon. Kutatók megvizsgálták, hogy hogyan befolyásolják a játékok az érzelmeiket. Lássuk, mi lett az eredmény!

Svájc kimondta: az e-sport nem sport

Svájc kimondta: az e-sport nem sport

Szerintük az e-sport a fiataloknak sem mutat jó példát.

Már az ötveneseket is beszippantották a számítógépes játékok

Már az ötveneseket is beszippantották a számítógépes játékok

Az idősebb generáció többet játszik a számítógépen, mint a fiatalok.