Már az ötveneseket is beszippantották a számítógépes játékok

A számítógépes játék nem csak a legfiatalabbak elfoglaltsága. Sőt mi több, az idősebb játékosok aránya mára meghaladja a fiatalokét.
Már az ötveneseket is beszippantották a számítógépes játékok

Egy német kutatás szerint az 50 és 69 év közöttiek közel negyede vallotta be, hogy minden nap a számítógép előtt lóg, míg a 16 és 29 év közti fiatalok mindössze 15 százaléka számolt be ugyanerről.

A középkorúak játékkedvének - ugyanezen felmérés szerint - egyik vezető oka az újra felfedezett szenvedély, hiszen ez a generáció már a 80-as években a Commodore vagy az Atari előtt ülve múlatta az idejét. Úgy is fogalmazhatunk, a számítógépes játékkultúra úttörői mára a középkorba értek.

Az ötvenpluszosok jó részét vonzhatja az is, hogy a Skat, a Sudoku és hasonló játékklasszikusok ma már app formájában is elérhetők, így a telefonjukon vagy tabletükön is belefeledkezhetnek a játékba.

Azt már mondani sem kell, hogy a koronavírus miatti bezártság még tovább növelte a játékosok számát. Remélhetőleg nem kritikus mértékben, hiszen aki naponta több órát is játékkal tölt, az függővé válhat, ezzel pedig már az egészségét kockáztatja.

Kapcsolódó cikkek

E-sport arénát terveznek Amerikában

E-sport arénát terveznek Amerikában

A philadelphiai csarnok egyelőre a látványtervek szintjén áll.

Gamereknek készít bútorokat az IKEA - az ASUS a partner benne

Gamereknek készít bútorokat az IKEA - az ASUS a partner benne

A videójátékosok piacára is betört a svéd bútorgyártó.

Boldogabbak a gamerek?

Boldogabbak a gamerek?

A világon több, mint 3,7 milliárd ember gamer, azaz rendszeresen lóg a számítógépes, konzolos vagy okostelefonos játékokon. Kutatók megvizsgálták, hogy hogyan befolyásolják a játékok az érzelmeiket. Lássuk, mi lett az eredmény!